
W dniu 20 marca 2025 r. w Zespole Szkół Architektoniczno – Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie odbyło się podsumowanie zawodów okręgowych XXXVIII Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych. Wśród wyróżnionych był Gabriel Wiatr, uczeń klasy V TB. Reprezentacja „Budowlanki” osiągnęła bardzo dobry wynik, co przełożyło się na wysokie miejsce w klasyfikacji szkół w okręgu warszawskim.
Głównym organizatorem Olimpiady jest Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. W organizowaniu OWiUB uczestniczą również inne szkoły wyższe oraz instytucje i organizacje działające na rzecz budownictwa. Okręg Warszawski wspierają m.in. Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej, FAKRO, HOCHTIEF Polska, ATHENASOFT, PORR, PERI, STRABAG, VEOLIA, VINCI Construction, Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, Mazowiecka Izba Inżynierów Budownictwa, Saint-Gobain.
Do głównych celów OWiUB należy tworzenie uczniom szkół budowlanych i wspomagającym ich nauczycielom warunków do sprawdzenia i porównania posiadanej przez nich wiedzy i umiejętności w warunkach ogólnokrajowej rywalizacji, zwiększanie zainteresowania uczniów budownictwem i pogłębianiem wiedzy i umiejętności budowlanych, a także zwiększanie motywacji do samodzielnego zdobywanie wiedzy, szczególnie w zakresie nowych materiałów, technologii i konstrukcji.
Głównym organizatorem Olimpiady jest Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. W organizowaniu OWiUB uczestniczą również inne szkoły wyższe oraz instytucje i organizacje działające na rzecz budownictwa. Okręg Warszawski wspierają m.in. Mazowiecka Okręgowa Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej, FAKRO, HOCHTIEF Polska, ATHENASOFT, PORR, PERI, STRABAG, VEOLIA, VINCI Construction, Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP, Mazowiecka Izba Inżynierów Budownictwa, Saint-Gobain.
Do głównych celów OWiUB należy tworzenie uczniom szkół budowlanych i wspomagającym ich nauczycielom warunków do sprawdzenia i porównania posiadanej przez nich wiedzy i umiejętności w warunkach ogólnokrajowej rywalizacji, zwiększanie zainteresowania uczniów budownictwem i pogłębianiem wiedzy i umiejętności budowlanych, a także zwiększanie motywacji do samodzielnego zdobywanie wiedzy, szczególnie w zakresie nowych materiałów, technologii i konstrukcji.