27 listopada uczniowie klas: III TGR, III TB, III TIE, IV TBE wzięli udział w spotkaniu edukacyjnym, które odbyło się w Sądzie Rejonowym w Piotrkowie Trybunalskim w sali rozpraw XXIII „Macocha”. Część merytoryczną spotkania poprowadziły: SSR Anna Krzaczyńska-Sobczak i SSR Małgorzata Krupska-Świstak.
Uczniowie aktywnie włączyli się w dyskusję dotyczącą następujących tematów:
1. Quiz wiedzy „Co wiem o swoich prawach i obowiązkach?”
2. Świadomość prawna – czym jest i dlaczego jej potrzebujemy (prawa i obowiązki
obywatela, podstawowe gałęzie prawa, struktura sądownictwa powszechnego)
3. Czy łatwo być sędzią? – kształcenie sędziów, praca orzecznicza, architektura sali
sądowej, prezentacja „insygniów” sędziowskich – toga, łańcuch, młotek sędziowski
4. Przestępczość XXI wieku (cyberprzemoc, stalking, przestępstwa seksualne i
narkotykowe)
5. Przestępczość nieletnich (reżimy odpowiedzialności, konsekwencje prawne
naruszenia prawa, wybrane typy przestępstw popełnianych przez nieletnich)
6. Dziecko jako sprawca – ofiara – świadek przestępstwa (wiek odpowiedzialności
karnej, prawa ofiary, utrata wolności wskutek orzeczonej kary)
7. Rozstrzygnij sprawę – analiza przypadku inspirowanego aktami sprawy karnej (case
study).
Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli Salę Tradycji Sądownictwa im. Stanisława Srzednickiego.
Uczniowie aktywnie włączyli się w dyskusję dotyczącą następujących tematów:
1. Quiz wiedzy „Co wiem o swoich prawach i obowiązkach?”
2. Świadomość prawna – czym jest i dlaczego jej potrzebujemy (prawa i obowiązki
obywatela, podstawowe gałęzie prawa, struktura sądownictwa powszechnego)
3. Czy łatwo być sędzią? – kształcenie sędziów, praca orzecznicza, architektura sali
sądowej, prezentacja „insygniów” sędziowskich – toga, łańcuch, młotek sędziowski
4. Przestępczość XXI wieku (cyberprzemoc, stalking, przestępstwa seksualne i
narkotykowe)
5. Przestępczość nieletnich (reżimy odpowiedzialności, konsekwencje prawne
naruszenia prawa, wybrane typy przestępstw popełnianych przez nieletnich)
6. Dziecko jako sprawca – ofiara – świadek przestępstwa (wiek odpowiedzialności
karnej, prawa ofiary, utrata wolności wskutek orzeczonej kary)
7. Rozstrzygnij sprawę – analiza przypadku inspirowanego aktami sprawy karnej (case
study).
Na zakończenie spotkania uczniowie obejrzeli Salę Tradycji Sądownictwa im. Stanisława Srzednickiego.